Brug for hjælp? Ring til os: +45 71 75 00 04
  • Sikker fragt
  • Hurtig levering
  • God kundeservice
Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Maestro VISA MasterCard American Express JCB MobilePay

Handelsbetingelser


Så snart din ordre afsendes, sender vi dig endnu en bekræftelse pr. e-mail. Har du spørgsmål til din ordre, er du velkommen til at kontakte os.
 

Handelsbetingelser for private

 

 




Information vedr. kundeservice

Tag-shop.dk  er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
Du kan kontakte os på 71750004 (8.00-17.00) eller på mrp@wig-s.dk som vi besvarer inden for 2 timer i hverdagen.

Informér via mail når kunden fortryder eller reklamerer

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi
har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med
behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Afholdelse af konkurrencer

Du kan også deltage i konkurrencen uden at tilmelde dig nyhedsbrevet. Send i stedet dit svar i en e-mail til mrp@wig-s.dk.

1: KUNDEINFORMATION

For at foretage et køb på tag-shop.dk  skal du igennem følgende trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

NB. man skal være 18 år for at handle på siden
 

Bestilling

Alle priser er inklusive moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med tag-shop.dk indgås aftaler på:
Dansk
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til mrp@wig-s.dk.
 

HANDELSBETINGELSER

Website: tag-shop.dk 
Virksomhedens juridiske navn: WIG scandinavian ApS
Organisationsform: ApS
CVR: 35808051
Virksomhedsadresse: Stadionvej 28
Give
7323
Denmark
E-mailadresse: mrp@wig-s.dk
Telefon: 71750004
Virksomhedens etableringsår: 2014
 

Betaling


På tag-shop.dk  kan der betales med:

B2B betalinger sker med leverandør service
Private betaler med Dankort Visa Maestro JCB American Express


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra tag-shop.dk . Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 

Levering

Levering sker med Danske fragt mænd. Leveringstiden er 1-2 dage. Vi leverer til Danmark,

Samlet køb over kr. 6250,- leveres fragtfrit
Fragt prisen varier fra 100 kr. til 1.000 alt efter hvor i landet varen skal sendes til, fragten ses på ordren inden et endeligt køb finder sted.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på tag-shop.dk 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail mrp@wig-s.dk eller telefon 71750004. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Der er ingen vare som er undtaget fra fortrydelsesretten

Returvarer

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end
hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk
butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk
butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for tagpap. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 300 DKK. 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

WIG scandinavian ApS
Stadionvej 28
7323
Give
Denmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på tag-shop.dk  har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

WIG scandinavian ApS
Stadionvej 28
Give
7323
Denmark

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på tag-shop.dk , har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos WIG scandinavian ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra WIG scandinavian ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Direktøren

Den dataansvarlige på tag-shop.dk  er Direktør Marc rosenberg

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.
Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos WIG scandinavian ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til WIG scandinavian ApS via e-mail mrp@wig-s.dk.

Klage over dit køb


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mrp@wig-s.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

WIG scandinavian ApS
Stadionvej 28
71750004
mrp@wig-s.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato


 

WIG Scandinavian ApS’ almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer

Kun for erhvervs kunder

WIG Scandinavian ApS’ almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer

1. Generelt

1.1
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, ordrer, ordrebekræftelser og leverancer, medmindre anden skriftlig aftale herom foreligger mellem Parterne.

1.2
WIG Scandinavian ApS, cvr. nr. 35808051, benævnes "Sælger" og den direkte hos Sælger købende kunde benævnes "Køber". Sælger og Køber benævnes under et "Parter" eller "Parterne".

1.3
Sælger foretager videresalg i eget navn og for egen regning af produkter indkøbt af Sælger fra producenter, handelsselskaber, forhandlere og importører, der under ét benævnes "Leverandør", "Leverandøren" eller "Leverandører".

1.4
Produkter, som varigt skal indgå i et byggeri, benævnes "Byggematerialer".

1.5
Byggematerialer og produkter benævnes under ét "Vare", "Varer" eller "Varen".

2. Tilbud/ordrebekræftelse

2.1
Sælger afgiver ethvert tilbud med forbehold for mellemsalg.

2.2
Sælgers tilbud gælder i 8 dage, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem Parterne. Endelig aftale om levering foreligger først, når Køber har modtaget Sælgers skriftlige ordrebekræftelse, og kun denne er bindende.

2.3
Køber henvises til at følge eventuelle brugervejledninger, kataloger og brochurer, der er leveret med Varen, og til selv at indhente fornødne oplysninger om anvendelsesområdet samt korrekt anvendelsesmåde for de købte Varer.

2.4
Sælger påtager sig intet ansvar for indholdet af kataloger, brochurer samt øvrige informationer, herunder elektroniske informationer af enhver art, fra Sælgers Leverandører.

2.5
Sælger påtager sig intet ansvar for eventuel vederlagsfri mundtlig eller skriftlig vejledning, måltagning, beregning mv., som en medarbejder måtte yde i forbindelse med køb af Varer fra Sælger.

3. Priser

3.1
Priser fremgår af Sælgers til enhver tid gældende prisliste eller af fremsendt ordrebekræftelse. Levering sker fra Sælgers lager eller ab værk, hvor risikoen for Varen overgår til Køber, medmindre andet skriftligt er aftalt. Alle priser opgives eksklusiv fragt, emballage, moms, afgifter samt eventuelt ekspeditionsgebyr. Fragt kan aftales ved bestilling. Priser oplyses i forbindelse hermed. 

3.2
Sælger er løbende berettiget til uden varsel at foretage prisændringer i prislister og tilbud, såfremt intet andet skriftligt er aftalt.

4. Betaling, ejendomsforbehold og sikkerhedsstillelse 

4.1
Betaling sker via Leverandørservice hos NETS og trækkes automatisk hver måned efter de aftalte betalingsbetingelser.

4.2
Såfremt Købers betaling(er) ikke sker rettidigt, og/eller hvis forudsætningerne for den aftalte kredit væsentligt ændres, herunder at Køber ikke kan kreditforsikres hos et af Sælger valgt forsikringsselskab, er Sælger berettiget til at tilbageholde alle leverancer til Køber, uanset om leverancerne har en indbyrdes sammenhæng.

4.3
Ved Købers betaling efter sidste rettidige betalingsdag tilskrives morarenter af det forfaldne tilgodehavende inkl. moms med 1,5% pr. påbegyndt måned. Tilskrevne morarenter og eventuelle gebyrer forfalder til betaling omgående og betales forud for al anden gæld ved de løbende indbetalinger.

4.4
Sælger bevarer ejendomsretten til de solgte Varer, uanset om levering har fundet sted, indtil hele købesummen og eventuelle renter og/eller gebyrer er betalt.

4.5
Sælger er til enhver tid i forbindelse med eller efter aftalens indgåelse berettiget til over for Køber at kræve betryggende sikkerhedsstillelse for købesummens, fragtomkostningernes, renternes og øvrige omkostningers rettidige betaling.

4.6
Ved ikke rettidig betaling er Sælger berettiget til uden varsel at overgive ethvert krav mod Køber til inkasso. Køber er pligtig at betale de af inkassatoren fastsatte inkassoomkostninger, som kan overstige de beløb, som fremgår af "Bekendtgørelse om udenretlige 
inddrivelsesomkostninger i anledning af forsinket betaling" med senere ændringer.

4.7
Sælger er berettiget til helt eller delvist at overdrage fordringer mod Køber til tredjemand uden særskilt indhentet samtykke fra Køber.

5. Garanti

5.1
Sælger yder ikke selvstændig garanti på leverede Varer.

5.2
Køber accepterer udelukkende at kunne rejse krav i henhold til en leverandørgaranti for en Vare direkte over for Leverandøren, idet Sælger alene videreformidler oplysning om en eventuel leverandørgaranti til Køber. 

6. Levering

6.1     Det i ordrebekræftelsen anførte leveringstidspunkt er alene vejledende for Sælger, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem Parterne.

6.2
Såfremt der er aftalt fast leveringstidspunkt, så har Sælger ret til tidsfristforlængelse i følgende tilfælde: 

a)     Force majeure, jf. punkt 11. 
b)     Ved forsinkelse, som skyldes Sælgers Leverandører, transportører eller øvrige tredjemænd. 
c)     Usædvanligt vejrlig og klimapåvirkninger. 
d)     Arbejdskonflikter uanset årsag. 
e)     Offentlige påbud eller forbud, som Sælger ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse.

6.3
Risikoen for Varen overgår i overensstemmelse med pkt. 4.1. Følgeseddel eller transportørens køreseddel anses som dokumentation for levering. Hvis Parterne har truffet aftale om levering på Købers adresse eller andet af Køber anvist sted, leverer Sælger Varen så nær brugsstedet, som en lastvogn efter chaufførens skøn kan køre uden fare for at køre fast eller beskadige køretøjet eller omgivelserne. Såfremt Køber i forbindelse med bestilling har accepteret, at Varen kan afleveres uden kvittering for modtagelse, bærer Køber under alle omstændigheder risikoen for Varens forsvinden/undergang fra aflevering. 

6.4
Køber er forpligtet til at stille fornødent mandskab til rådighed for aflæsning.

6.5
Såfremt Køber ikke opfylder den i punkt 6.4 anførte forpligtelse, vil Sælger være berettiget, men ikke forpligtet, til at foretage levering med frigørende virkning på leveringsstedet, uanset om en repræsentant for Køber er til stede.

6.6
Køber skal betale udgifter ved eventuel ventetid i forbindelse med aflæsning på Købers adresse eller andet af Køber anvist sted, ligesom Køber skal betale eventuelle omkostninger, der følger af, at Køber ikke kan modtage Varerne til det aftalte leveringstidspunkt.

7. Reklamation ved og ansvar for forsinkelse

7.1
Køber skal reklamere skriftligt straks ved konstatering af forsinkelse, idet Køber ellers mister ethvert krav som følge af forsinkelsen.

7.2
Ved mindre forsinkelse (under 5 arbejdsdage)  foretager Sælger efterlevering, og Køber kan ikke gøre nogen form krav gældende som følge af en sådan mindre forsinkelse, såfremt Sælger foretager efterlevering inden for 5 arbejdsdage efter det aftalte leveringstidspunkt.

7.3
I tilfælde af væsentlig forsinkelse fra Sælgers side (over 5 arbejdsdage) er Køber berettiget til at hæve købet. Hvis der er aftalt successiv levering, er Køber dog alene berettiget til at hæve for så vidt angår den forsinkede delleverance.

7.4
Hvis Køber hæver aftalen i henhold til punkt 7.3, så har Køber krav på erstatning fra Sælger for de dokumenterede meromkostninger, der er påført Køber ved anskaffelse af tilsvarende vare fra anden side. Erstatningen kan dog ikke overstige 10% af fakturaværdien eksklusive moms  af den forsinkede leverance.

7.5
Køber har - ud over det i punkt 7.4 nævnte - ikke ret til nogen erstatning eller anden kompensation i anledning af Sælgers forsinkelse. Dette gælder, uanset om Køber hæver eller fastholder købet.

8. Undersøgelsespligt og reklamation

8.1
Køber skal straks ved udleveringen eller modtagelsen, og altid inden Varerne tages i brug, bearbejdes eller indbygges, gennemgå de leverede Varer for at sikre sig, at disse er mangelfri, herunder at farve- og nuanceforskelle ligger inden for det acceptable.

8.2
Reklamationer over mangler, herunder mængdeafvigelser, som Køber har eller burde have konstateret ved den i punkt 8.1 nævnte kontrol, skal Køber fremsætte over for Sælger straks og absolut senest 8 dage efter Varens levering til Køber for at kunne tages i betragtning. Ved øvrige mangler skal Køber reklamere straks efter, at Køber burde have opdaget manglen, og senest inden ét (1) år efter levering, jf. dog nedenfor punkt 10. vedr. leverancer af Byggematerialer til visse byggerier.

8.3      Såfremt Varerne skal monteres eller indgå i en montage, skal Køber sørge for, at Varerne – inden montagen påbegyndes – gennemgås for mangler, idet reklamation ikke kan finde sted, efter at montage er påbegyndt. I tilfælde af leverancer af Byggematerialer til visse byggerier, jf. punkt 10. nedenfor, bevarer Køber dog med de i punkt 10. anførte begrænsninger retten til at reklamere over skjulte mangler, som Køber ikke kunne eller burde have opdaget inden eller i forbindelse med montering, montage eller indbygning.

9. Ansvar for mangler ved salgsgenstanden

9.1
Ved rettidig reklamation over mangler, jf. punkt 8.2 eller punkt 10, skal Sælger foretage afhjælpning eller omlevering efter Sælgers valg.

9.2
Hvis Sælger ikke foretager afhjælpning eller om levering, jf. punkt 9.1, inden rimelig tid efter, at Køber har reklameret i henhold til punkt 8. eller punkt 10., har Køber ret til ved skriftlig meddelelse til Sælger at hæve aftalen for så vidt angår den mangelfulde del af leverancen.

9.3
Hvis Køber hæver aftalen, har han ret til at kræve erstatning af Sælger for de meromkostninger, der er påført Køber ved anskaffelse af tilsvarende vare fra anden side.

9.4
Uanset det foregående er Sælgers erstatningsansvar for mangler altid begrænset til 10% af fakturaværdien eksklusive moms af de(n) mangelfulde Vare(r).

9.5
Sælger har intet ansvar for mangler eller for undladelse af at levere erstatningsvare(r) udover det i punkterne 9.3 og 9.4 foreskrevne. Dette gælder ethvert tab, som manglen måtte forårsage, herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab. Denne begrænsning i Sælgers ansvar gælder dog ikke, hvis Sælger har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

9.6
Købers krav på afhjælpning, omleering eller ophævelse bortfalder, såfremt Varerne ikke har været opbevaret eller anvendt korrekt og sædvanligt samt i overensstemmelse med Sælgers anvisninger.

9.7
Sælger har intet ansvar for skader forårsaget af forkert og uhensigtsmæssig brug af leverede Varer.

10. Byggeleveranceklausul – tidsmæssigt udvidet reklamationsret 

10.1
Ved leverancer af Byggematerialer gælder som en modifikation til punkt 8.2, at Sælgers ansvar for mangler ved Byggematerialer ophører 5 år efter afleveringen af det byggeri, hvori Byggematerialerne indgår; dog ved leverancer til lager eller videresalg senest 6 år efter leveringen til Køber.
Sælger har påtaget sig ansvar for mangler ved Byggematerialerne i den tilsvarende periode. Køber skal dog have reklameret over for Sælger vedrørende øvrige mangler ved Byggematerialer straks efter, at Køber burde have opdaget manglerne, og senest ét (1) år derefter.

10.2
Køber har i øvrigt ikke en bedre retsstilling over for Sælger, end Sælger har over for den pågældende Leverandør, og Køber kan derfor ikke gøre krav på erstatning mv. gældende i videre omfang over for Sælger, end Sælger kan over for Leverandøren, ligesom kravets størrelse ikke kan være større end det beløb, som Sælger faktisk opnår betalt fra Leverandøren eller dennes bo, efter fradrag af omkostninger.

10.3
Såfremt det må anses for godtgjort, at et krav vedrørende mangler ved Byggematerialer ikke – eller kun med stor vanskelighed – kan gennemføres mod Køber eller mod efterfølgende købere, anerkender Sælger, at kravet tillige kan gøres gældende direkte mod Sælger. Også i sådanne tilfælde kan Sælger kun gøres ansvarlig for mangler i det omfang, at Sælgers egen leverance af Byggematerialer er mangelfuld, og endvidere kun i det omfang, der følger af Sælgers eget kontraktforhold med Køber, herunder disse salgs- og leveringsbetingelser. Sælger anerkender dog i alle tilfælde at kunne sagsøges sammen med Køber eller efterfølgende købere i anledning af Parternes indbyrdes forhold, under forbehold af at sagen finder sted i Danmark og skal afgøres efter dansk ret.

11. Force majeure

11.1     I tilfælde af at levering, rettidig levering eller mangelfri levering, bliver hindret eller forsinket af begivenheder udenfor Sælgers kontrol, herunder men ikke begrænset til arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller anden tredjemands svigt, herunder en Leverandørs eller producents manglende opfyldelse af aftaler over for Sælger eller disses insolvens, eller lignende, kan Sælger ansvarsfrit udskyde levering eller helt eller delvist annullere Købers ordre efter eget valg ved meddelelse til Køber hurtigst muligt.

12. Produktansvar

12.1
Sælger er ansvarlig efter lov om produktansvar i det omfang, at loven ufravigeligt pålægger Sælger ansvar, og at Sælgers ansvar herfor ikke lovligt måtte være begrænset. Sælger er endvidere ansvarlig for skader, som Varer leveret af Sælger måtte forvolde, i det omfang at skadeforvoldelsen skyldes udøvelse af grov uagtsomhed fra Sælgers side, og at Sælgers ansvar herfor ikke lovligt måtte være begrænset.

12.2
Sælgers ansvar for produktskader er for erhvervstingskader begrænset til maksimum kr. 500.000

12.3
Hvis Sælger er ansvarlig for produktskade, jf. punkterne 12.1 og 12.2, men såfremt produktskaden også kan henføres til fejl begået af Køber, fordeles ansvaret mellem Parterne efter graden af udvist skyld.

12.4
Hvis Sælger måtte blive pålagt ansvar for produktskader i forhold til tredjemand, er Køber forpligtet til at holde Sælger skadesløs for det ansvar, som Sælger måtte blive pålagt, og som er videregående end Sælgers ansvar efter ovenstående bestemmelser. Køber er forpligtet til at lade sig sagsøge/indklage ved samme domstol/voldgift, som behandler erstatningskrav mod Sælger fra tredjemand i anledning af Varer leveret af Sælger via Køber til tredjemand.

12.5
Sælger hæfter aldrig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

13. Almindelig ansvarsbegrænsning og transport i krav mod sælgers Leverandører

13.1
Sælgers ansvar kan ikke – uanset eventuelt påvist uagtsomhed – omfatte dagbøder, driftstab, avancetab, tidstab eller andet indirekte tab, hvad enten ansvaret måtte støttes på almindelige erstatningsregler, eller på andet grundlag.

13.2
Hvis Sælgers Leverandør eller anden tredjemand har et ansvar over for Sælger for forsinkelser eller mangler, så vil Sælger være indstillet på så vidt muligt at give Køber transport i Sælgers krav mod Leverandøren eller tredjemand.

14. Tvister

14.1
Enhver tvist, der måtte opstå mellem Parterne, skal afgøres ved voldgift, medmindre Sælger bestemmer, at tvisten skal afgøres ved de ordinære domstole. Alle tvister skal afgøres i henhold til disse Almindelige salgs- og leveringsbetingelser og i øvrigt efter dansk ret (dog finder international købelov del II ikke anvendelse).

14.2
Hvis sagen skal afgøres ved voldgift, skal voldgiftsretten etableres efter reglerne i § 47 i "Almindelige Betingelser for Arbejder og Leverancer i Bygge- og anlægsvirksomhed" (herefter AB 92).

14.3
Syn og skøn skal etableres efter reglerne i § 45 i AB 92, medmindre syn og skøn skal foretages som led i en retssag, der er anlagt ved de ordinære domstole.

14.4
Hvis sagen afgøres ved de ordinære domstole, skal sagen anlægges ved Sælgers hjemting, uden hensyn til hvor Køber bor eller opholder sig.

15. Ikrafttræden

15.1
Disse Almindelige salgs- og leveringsbetingelser træder i kraft den 1. januar 2015 og gælder for modtagne ordrer fra og med dette tidspunkt.
Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Maestro VISA MasterCard American Express JCB MobilePay